Passipoularidou’s Weblog

Ιανουαρίου 15, 2013

Μπορούμε να ελέγξουμε την αρτηριακή μας πίεση με αλλαγές στον τρόπο ζωής μας;

Filed under: Uncategorized — passipoularidou @ 5:54 πμ

Μπορούμε να ελέγξουμε την αρτηριακή μας πίεση με αλλαγές στον τρόπο ζωής μας; 

Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής είναι ιδιαιτέρως χρήσιμες σε όλα τα υπερτασικά άτομα, ανεξάρτητα από το αν λαμβάνουν ή όχι φαρμακευτική αγωγή. Ακολουθώντας τες μπορεί να μειωθούν οι δόσεις των φαρμάκων ή και σε πολλές περιπτώσεις να αποφευχθεί η φαρμακευτική θεραπεία.
Τα μέσα αυτά έχουν ευεργετική επίδραση όχι μόνο στη μείωση της πίεσης, αλλά και στην αντιμετώπιση των άλλων παραγόντων κινδύνου (διαβήτης, δυσλιπιδαιμία, παχυσαρκία). 
Οι κύριες αλλαγές στον τρόπο ζωής που προτείνονται στις πιο πρόσφατες κατευθυντήριες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας για την αρτηριακή υπέρταση είναι οι εξής:
1. Διακοπή καπνίσματος. Παρ’ ότι το κάπνισμα επηρεάζει λίγο την αρτηριακή πίεση, η διακοπή του αποτελεί τον πρώτο στόχο για τους υπερτασικούς καπνιστές, γιατί απειλεί τα στεφανιαία αγγεία σε συνδυασμό με την υπέρταση.
2. Ελάττωση του σωματικού βάρους στους υπέρβαρους ή παχύσαρκους υπερτασικούς. Ακόμα και μικρή μείωση του βάρους (5 kg) μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της πίεσης και τη βελτίωση άλλων παραγόντων κινδύνου.
3. Μείωση της πρόσληψης αλατιού με την τροφή. Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα βήματα για τον έλεγχο της υπέρτασης. 
4. Δίαιτα πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, άπαχα γαλακτοκομικά, κάλιο και ασβέστιο και χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.
5. Περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ (το πολύ 2-3 ποτά την ημέρα για τους άνδρες και 1-2 για τις γυναίκες). 
6. Συστηματική σωματική άσκηση. 

Αντιλήψεις όπως, ότι οι υπερτασικοί δεν πρέπει να καταναλώνουν πορτοκάλια ή καφέ, ή ότι είναι χρήσιμο να καταναλώνουν σκόρδα ή σκευάσματα σκόρδου, αποτελούν διαδεδομένους μύθους χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση.

ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ ΜΙΧΑΗΛ 
SOS ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ 
Αντ. Βλαχάκου 34 & Σαλαμίνος
Αγία Σοφία, Πειραιάς

Μπορούμε να ελέγξουμε την αρτηριακή μας πίεση με αλλαγές στον τρόπο ζωής μας; 

Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής είναι ιδιαιτέρως χρήσιμες σε όλα τα υπερτασικά άτομα, ανεξάρτητα από το αν λαμβάνουν ή όχι φαρμακευτική αγωγή. Ακολουθώντας τες μπορεί να μειωθούν οι δόσεις των φαρμάκων ή και σε πολλές περιπτώσεις να αποφευχθεί η φαρμακευτική θεραπεία.
Τα μέσα αυτά έχουν ευεργετική επίδραση όχι μόνο στη μείωση της πίεσης, αλλά και στην αντιμετώπιση των άλλων παραγόντων κινδύνου (διαβήτης, δυσλιπιδαιμία, παχυσαρκία). 
Οι κύριες αλλαγές στον τρόπο ζωής που προτείνονται στις πιο πρόσφατες κατευθυντήριες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας για την αρτηριακή υπέρταση είναι οι εξής:
1.	Διακοπή καπνίσματος. Παρ’ ότι το κάπνισμα επηρεάζει λίγο την αρτηριακή πίεση, η διακοπή του αποτελεί τον πρώτο στόχο για τους υπερτασικούς καπνιστές, γιατί απειλεί τα στεφανιαία αγγεία σε συνδυασμό με την υπέρταση.
2.	Ελάττωση του σωματικού βάρους στους υπέρβαρους ή παχύσαρκους υπερτασικούς. Ακόμα και μικρή μείωση του βάρους (5 kg) μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της πίεσης και τη βελτίωση άλλων παραγόντων κινδύνου.
3.	Μείωση της πρόσληψης αλατιού με την τροφή. Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα βήματα για τον έλεγχο της υπέρτασης. 
4.	Δίαιτα πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, άπαχα γαλακτοκομικά, κάλιο και ασβέστιο και χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.
5.	Περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ (το πολύ 2-3 ποτά την ημέρα για τους άνδρες και 1-2 για τις γυναίκες). 
6.	Συστηματική σωματική άσκηση. 

Αντιλήψεις όπως, ότι οι υπερτασικοί δεν πρέπει να καταναλώνουν πορτοκάλια ή καφέ, ή ότι είναι χρήσιμο να καταναλώνουν σκόρδα ή σκευάσματα σκόρδου, αποτελούν διαδεδομένους μύθους χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση.

ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ ΜΙΧΑΗΛ 
SOS ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ 
Αντ. Βλαχάκου 34 & Σαλαμίνος
Αγία Σοφία, Πειραιάς
Advertisements

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: